Beneficiile utilizării unei baze de date pentru marketing



• Personalizarea prin segmentarea clienților

Scopul final al oricărei inițiative de marketing a bazelor de date este de a trimite mesaje personalizate și relevante fiecărui client. O bază de date trebuie grupată în funcție de segmente orientate către un scop specific sau un interes comun.

• Creșterea veniturilor prin încredere

In ziua de astăzi, clientii vor să cumpere de la companii pe care le cunosc și în care au încredere, vor să se simtă înțeleși și conectați cu mărcile de care le pasă. Un mare beneficiu al unei baze de date pentru marketing este faptul că oferă o linie directă de comunicare cu clienții vizați.

• Crearea unei comunicări relevante

O bază de date funcțională este organizată în funcție de segmentele demografice, care includ numele, sexul și vârsta. Cu ajutorul unei baze de date si a unei bune strategii de marketing, comunicarea va ajunge direct la publicul vizat.

• Construirea afinității brandului

Atunci când cineva dispune de o bază de date cu clienți, are capacitatea de a construi afinitatea mărcii companiei, prin diferite metode și strategii de magketing. Este important ca potențialul client să fie informat de produsele nou apărute, să primeasca oferte speciale sau să afle știri ale companiei. Prin aceste metode cumpărătorul se va simți conectat la respectiva afacere și va dezvolta o relatie de încredere.

• Loialitatea clienților

Analizarea bazei de date ajută să fie identificați cei mai fideli și mai rentabili clienți. Produsele/serviciile pot fi oferite unui public segmentat, ținând cont de preferințe. Creând o loialitate suplimentară a mărcii , îi poate inspira pe cumpăratori să împărtășească brandul cu prietenii și familia.